Vilse

Idag har det varit en jättefin vårdag. Solen har skinit och det var varit några plusgrader :) Jag och C gick ut på förmiddagen och det var riktigt skönt. Vi (läs jag) byggde en snölykta, men den har nog smält bort nu :P C cyklade också en stund innan vi gick in efter 1 ½ timme i solen!

Vi åt lunch och sedan sa jag till C att hon skulle göra ett födelsedagskort åt min värdmamma som fyllde år idag. Så det gjorde vi och efter det läste vi några böcker. Vid 14.20 var det dags att hämta upp E från skolan. I helgen hade han och min värdpappa byggt en snöborg och den hade smält ganska så mycket så direkt när vi kom hem hoppade han ut ur bilen och började lägga på ny snö ;)

C hade grekiska idag och jag hade sagt till min värdmamma att jag skulle försöka hitta dit. Var med förra veckan men då var det snöstorm, men jag trodde att jag visste vart jag skulle. Så jag kollade i kartboken och skrev sedan ner egna vägbeskrivningar. Tror ni inte att jag åkte fel!? Vi var på motorvägen och vid avfarten delade den på sig, en väg till vänster och en till höger. Jag skulle ha åkt till höger men jag åkte till vänster! Så jag skulle d försöka åka av motorvägen för att sedan vända och åka den rätta vägen, men det var inte det lättaste. Virrade omkring i kanske 40 minuter innan jag bestämde mig för att ändra riktningen mot "hemåt". Jag hittade på vart jag skulle åka och vi kom hem till slut :) E har sin lektion imorgon så vi får se om min värdmamma följer med eller om jag lånar deras GPS.

Imorgon ska jag följa med min värdmamma och C till en skolan som C förhoppningsvis ska börja på i höst. Det är som en slags inskrivningen och de ska se hur C samarbetar med andra barn och lite sådant. Sen har hon sin "vanliga" skola på eftermiddagen så då är jag ledig i två timmar. Tror att hon ska gå fem eftermiddagar i höst istället för tre :)

Hade mitt möte med en av mina LCCs och det gick bra :) Han ville mest kolla hur allt har gått och vad vi har pratat om när det gäller de praktiska sakerna som bankkonto, regler osv. Ska kolla med mina värdföräldrar imorgon om det är okej att jag åker på en kurs över nästa helg. Det är en kurs som bara är för Au Pairer och en av de svenska tjejerna ska dit då, så hon frågade mig om jag kunde tänka mig att följa med henne. Jag kommer då att ta tre av mina credits, vilket resulterar i att jag bara har tre kvar :)

Blev ett långt inlägg idag, eller det kanske det alltid blir? ;) Vill hålla er uppdaterade!

Johanna

Kommentarer
• Håkan

Inläggen kan aldrig bli för långa :) Svor du på svenska eller amerikanska när du körde vilse?

2010-03-03 @ 09:48:20
• Sophia

Desto längre desto bättre, alltid kul att läsa aupairbloggar :)

2010-03-03 @ 14:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback