Wii Sports

Kvällen på Starbucks med Mathilda och Desiree var riktigt trevlig :) Tack tjejer, behövde det verkligen! Kom hem vid 21.30 och gick direkt och la mig :P

Idag har det varit en lång dag och faktisk lite tuff också. På morgonen kom städerskan hit och jag tycker verkligen om henne, plus att det blir så rent och fräscht efter att hon har varit här (tur är väl det). Hon var här i 1 ½ timme och efter det skulle jag och C åka till mataffären för att handla. Det började med att hon inte ville åka, suck, sen när vi väl var i mataffären så vill hon ha allt det som vi inte skulle ha (godis, kakor :P). Hon sa hela tiden: "Johanna titta vad de har här!" och "Titta på kakorna Johanna", haha! Vi åkte sedan hem och åt lunch innan vi åkte och hämtade upp E.

På eftermiddagen blev det kaos. C grät för ingenting och E var allmänt trött på sin lillasyster. Jag försökte att få de att göra något individuellt, men det gick inte. C ville bara hänga efter E och han bad henne att sluta hela tiden, så jag fick lov att skicka upp C på sitt rum (time out). Som tur var så kom min värdpappa hem och han löste det hela. Han frågade sedan om jag var okej och han förklarade att barnen var lite spända/nervösa inför flytten och att det kommer att bli en stressig tid för dem. Men han tyckte i alla fall att jag hade löst situationen bra och barnen bad sedan om ursäkt.

Jag lagade middagen idag och det blev biff enchiladas. Jag tyckte om det och min värdfamilj tyckte om det :) Alltid lika kul när andra tycker om maten som man själv har lagat. Min värdmamma kommer hem sent idag, hon hade något möte så hon kommer inte hem förens vid 22.00. Efter middagen fick vi glass och sen spelade vi Wii Sports. Hade aldrig spelat det förut, men det var riktigt kul :) Provade både tennis och baseboll!
 
Ska nog gå och borsta tänderna och så nu, sen ska jag titta på det senaste avsnittet av Andra Avenyn :)

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback