Au Pair-möte nr 3

Då var det tredje mötet avklarat, ett helt onödigt sådant. Kom hem till min LCC, fyller i närvarolistan och får sitta och lyssna på när min LCC berättar om att man ska tänka på vad man lägger ut på Facebook. Att även fast man inte är vän med sina värdföräldrar så kan de ändå få reda på vad man skriver på sin logg.  Vi åkte sedan för att spela minigolf (där jag var med E och C för ett tag sedan). Spelade med Josefin och hennes kompis Victoria som hälsade på och Lena från Tyskland. Kan ju inte att säga att det gick speciellt bra, haha! Vi spelade vara hälften av banorna, sen åkte vi hem. Var så glad att jag bara hade några få minuter att köra hem :)

Min arbetsdag var bra och den gick väldigt fort. C hade skola idag så jag städade mitt rum under mina 2 timmar av ledighet mitt på dagen. Åkte till Starbucks innan jag hämtade upp barnen och killen som jobbade där reagerade på att jag inte pratade med amerikansk dialekt och frågade då vart jag kom ifrån. Jag sa att jag var från Sverige och då säger han: "Åh Sverige, har hört att svenskar är de gladaste människorna i världen! Är det för att ni har gratis sjukvård?" Haha, det var rätt skoj! Han frågade också varför jag var här i USA när jag kom från ett sådant glatt land som Sverige :P

Ska lägga upp bilder från tulpanfestivalen, men nu ska jag sova så det får bli en annan dag.
Johanna

Kommentarer
• Sofia Segerstrmö

Hej! jag ska åka som au pair i september i år o ja skulle vara jätte tacksam om du kunde tala om lite va typiska bra o ha grejer e när man e au pair, tex ska mna ha två ström adaptrar för att kunna ladda telefonen samtidgt som man har datorn i gång o sånt? sedan hade ja oxå varit jätte glad för en packlista...

ha d jätte bra o ja hoppas att ditt år blir toppen!

MVH Sofia

2010-05-11 @ 09:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback