Nästan miljonär

Spenderade ganska mycket pengar på resan till New York men jag har fortfarande pengar kvar :P De försvinner aldrig, men det är ju bara bra! Sparar till min resa till Kalifornien som jag ska göra under min 13:e månad och sen funderar jag på att åka till Florida i höst. Ska planera lite när jag ska ta mina semesterdagar. Skulle vara kul att ha något i att se fram emot i höst :)

Vaknade vid 7.30 imorse, vet inte varför. Tittade då på det senaste avsnitten av Gossip Girl :P Åt svenska pannkakor till frukost (förstår inte hur min värdmamma kan göra så perfekt tunna pannkakor, haha). Pratade med mina föräldrar på Skype, alltid lika trevligt :)

Vid lunch kom min värdmammas föräldrar hit så jg har varit social idag ;) Först blev det en rundtur i huset eftersom de inte hade sett det sen i Februari. Vi åt sedan lunch och sen tog vi en tripp till ett museum i Albany. Kommer inte ihåg namnet på det för tillfället men vi var på en "föreläsning" om indianer och pilgrimerna. En av de tre männen som pratade hade indiankläder på sig (alltså endast en tygbit fram och en bak vid den nedre regionen). Ingen trevlig syn, haha!

När vi kom hem gick jag upp på mitt rum för att läsa i min bok. Jag hade haft fönstrena öppna men det var så himla varmt ute idag så mitt rum var som en bastu. Tror att det var upp mot 30 grader och luften var alldeles fuktig. Ni vet, så som det är utomlands. Är glad att jag nu har lite sommarkläder :)

Imorgon är det jobbardag igen och tror inte att det är något speciellt imorgon. E har fiol som vanligt och båda har skola, vilket betyder att jag blir ledig ca 2 timmar under dagen. Men då ska jag städa mitt rum :P

Johanna

Kommentarer
• Mathilda

Sv: Där i mitten på crossgates mall :) Men det blev en dyr historia :P Men gott! inte som svenskt dock! Härligt med NYC! Visst är det varmt? mitt rum är så fruktansvärt varmt!

2010-05-03 @ 02:55:03
URL: http://mathildaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback