Nicke Nyfiken

Har precis lagt barnen efter att ha tittat på filmen Nicke Nyfiken. Första gången som jag passar de på kvällen med läggdags och allting :P Mina värdföräldrar är ute på middag just nu så jag passade barnen. Jag har nästan inte jobbat någonting idag så jag erbjöd mig att hjälpa till.

En rolig konversation:

J: It's much safer to go with an airplane than with a car.
E: Why?

C: Because the police doesn't fly with an airplane in the air!

Min värdpappa har varit hemma både idag och igår. Förstår inte hur Au Pairer klarar att ha någon av sina värdföräldrar hemma. Jag tycker att det är jobbigt eftersom barnen hellre vill umgås med föräldern än med mig. Ni Au Pairer som lyckas, hur gör ni? Haha!

Jag och C var på musikklass imorse och det är lika kul som vanligt. Veckorna går så fort, tyckte det precis var Fredag. Vi kom sedan hem för att äta lunch och sen var det dags för C att åka till skolan. Efter att jag hade lämnat henne åkte jag till Marshalls och Target. Köpte lite smått och gott, bla boken "My sister's keeper". Har velat läsa den, så jag tog tillfälle i akt och köpte den :)

Hämtade upp båda barnen och när vi kom hem så tog min värdpappa ut staflit som de har och barnen målade ute på gräsmattan. De är riktiga konstnärer :) Annars har vi varit ute och cyklat och sådär mest hela dagen.

I helgen är det tulpanfestival i Albany, får se om jag åker dit med de andra. Skulle vara kul :) Speciellt om vädret blir bra!

Johanna

Kommentarer
• Angelica

Hihi så sant så, barn är inte dumma dem inte :P Ohh ack så charmiga!

2010-05-08 @ 19:23:47
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/
• Hanna

Den filmen är sååå bra :D

2010-05-09 @ 18:49:07
URL: http://hannalarssonaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback