Streptokocker

C har streptokocker, E har ont i ögat och jag mår bra, haha!

Vi åkte till doktorn idag med C och doktorn sa att hon hade streptokocker så nu äter hon medicin. En rosa medicin med smak av hallon och jordgubb :P Vi åt lunch och sen läste vi en bok och vi blev båda två sömniga. Jag slumrade till i kanske 1 timme och C sov i 1 ½ timme. Under tiden som hon sov var det regn, åska och blixtrar. Det var nog bra att hon sov då för när jag frågade henne om hon tyckte om åska så svarade hon nej. Det är så konstigt väder här :P

Min värdpappa kom hem vid 17.00 ungefär och jag och C var i mitt rum och slappade ;) Vi sjöng svenska barnsånger och lekte "Bulleri bulleri bock, hur många horn står upp!". Hon är så söt när hon säger bulleri bulleri, haha :P Vi åt kinamat till middag, så nu är jag lagom mätt. Åt en lyckokaka med budskapet: "A happy and harmonious family is important to you." Så sant, så sant!

Ska till Starbucks snart och träffa de andra tjejerna. Imorgon ska C stanna hemma från skolan. Men jag är glad för hon skulle ha åkt på en utflykt och jag skulle ha behövt följa med. Ni anar inte hur rädd jag är för fästingar nu när jag själv blivit biten (mår bra dock) och efter att min värdmamma har sagt att det finns mycket av de här. Usch!

Saknar er där hemma, önskar att ni var här!

Johanna

Kommentarer
• Veronica

streptokocker är aldrig kul...

2010-05-07 @ 02:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback