Min första Thanksgiving

Det var en riktigt trevlig dag igår med mycket mat och skratt. Dagen började med att jag kom ner i köket för att äta frukost och då skulle kalkonen fyllas med så kallad stuffing och sedan åka in i ugnen. Gick sedan upp för att göra mig lite fin för att sedan gå ner och umgås med de andra. Mina värdföräldrars föräldrar kom så vi var 9 stycken totalt.

När alla väntade på att maten skulle bli klar så hade barnen och jag lite underhållning. Först gjorde E lite trolleritrick, sedan hade vi vår dockteater och på slutet så spelade E fiol. Dockteatern gick bra och de berömde mig för att ha gjort ett sådant bra jobb med barnen :)

Det var sedan dags för middagen och det var hur gott som helst. Tog inte kort på maten dock men det vi åt var: kalkon, potatismos, sötpotatismos, tranbär, gröna bönor och stuffing. Stuffingen var brödbitar blandat med champinjoner och andra saker, kommer faktiskt inte ihåg :P Till efterrätt så var det pumpapaj och pecanpaj. Senare tittade vi på en film som hette Oceans och som handlade om havet och alla djur som bor där. En väldigt mysig film.


Kalkonen


Fina dukningen


Chokladkalkon som barnen fick och ljusstaken från Skultuna mässingbruk som mina värdföräldrar fick av mina föräldrar

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback