4 möten kvar

Nu har jag varit på det 8:e Au Pair-mötet och det var precis som det brukar vara. Man kommer dit, skriver in sig på listan och sedan går man ned och sätter sig. LCCn pratar sedan i 1 timme och sedan kan man åka hem. Idag handlade mötet om höstsäkerhet, böter för fortkörning och att ha egen bil inte ingår i jobbet. Men man måste ju gå på de där mötena så det är bara att hålla ut, haha!

Dagen har gått bra, barnen har varit på bra humör men blev helt tokiga efter att mina värdföräldrar kom hem. Vid middagen ville jag bara resa på mig och gå därifrån. Men det ska väl vara sådana stunder också.

När jag kom hem nu från mötet så pratade jag med min värdmamma som stod och strök. Tydligen så ska E ha en lärare från skolan som kommer tre eftermiddagar i veckan för att göra läxorna och hjälpa honom med läsningen. Jag tycker att det är jättebra, för han behöver verkligen komma ifatt. Dock tycker jag synd om honom att han måste jobba extra hårt och att han inte får så mycket fritid, men det är samtidigt viktigt att han är på den nivån som han ska vara på. Jag berättade också att jag ville åka till Kalifornien i Januari på mina sista semesterdagar och det var inga problem. Jag har verkligen världens bästa värdmamma! Hon sa att när jag visste de exakta datumen så skulle jag prata med henne så att hon kunde börja planera med att skaffa någon som hjälper till då när jag är borta. Så nu ska jag bestämma mig för när jag ska åka och sedan är det bara att boka :)

Nu ska jag sova, men imorgon är det Tisdag och det är min favoritdag. Har också min sista danslektion imorgon, vilket ska bli skönt men också lite småtråkigt. Kommer sakna de äldre damerna och herrarna :P

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback