Important departure information

Ett mail med den rubriken hade jag i min inkorg idag och det betyder att jag nu måste bestämma mig för när jag ska åka hem till Sverige. Senast den 1 November måste jag ha skickat in formuläret till Cultural Care. Annat som man ska göra innan man åker hem är att fylla i ett formulär om vilka kurser man har läst och vilka möten man har gått på. Man ska sedan skicka sin bankinformation till kontoret i Stockholm så att man får sin deposition när man kommer hem. Man kan också välja att få den till sitt amerikanska konto, men jag tar den till mitt svenska. Så nu blir det till att fundera.

Kom hem från min sista danslektion för 40 minuter sedan och det är skönt att jag har klarat av en kurs. Nu får jag Tisdagskvällarna lediga också :)

Dagen har varit bra. Läxläsningen med E gick riktigt bra idag faktiskt så det var skönt för omväxlings skull. Min värdpappa fyllde år idag också och jag köpte en guidebok åt honom om Sverige. Så att han kan börja planera sin framtida resa dit när de ska komma och hälsa på mig! Hoppas att han tyckte om den. Mina värdföräldrar var nämligen inne på deras rum när jag kom hem från dansen. Så har inte pratat med honom.

Imorgon är det Onsdag och jag ska laga middagen. Blir nog köttbullar tror jag :) Barnen har inga aktiviteter men läraren ska komma och göra läxorna med E, så då får jag bara vara med C och försöka hålla henne på övervåningen :P Men det ska nog gå bra.

Hoppas att ni alla har det bra där hemma! Vet ju inte det eftersom ni aldrig lämnar kommentarer :/

Johanna

Kommentarer
• Katarina

Hej gumman!

Allt är bra här, kallt och den första snön är på gång säger de :). Farmor och jag var och lyssnade på Lasse Berghagen i går i Folkets hus det var jättebra.



kramisar

Katarina

2010-10-20 @ 08:27:14
URL: http://gizmosmatte.blogg.se/
• Håkan

86 dagar till Kalifornien, är jag avis eller :)

2010-10-21 @ 22:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback