24 Januari - Dag 10

Sista dagen i Kalifornien och den spenderades vid The Golden Gate Bridge. Innan jag begav mig till bron så gick jag till Alamo Square. För er som har sett serien Huset Fullt så är det platsen där de springer omkring i början under introt :P Men vilken besvikelse! Såg inte alls ut som på tv :/ Det var så jobbigt att gå dit också, upp och ner för backarna. Säger bara en sak: Ta på er träningsskorna om ni ska till San Francisco :P

Efter det gick jag ner mot Union Square och tog sedan spårvagnen mot Fishermans Wharf. På vägen dit hoppade jag av vid den brantaste och slingrigaste vägen i San Francisco. Efter en hel del kort så hoppade jag på spårvagnen igen som gick ner mot hamnen. Hittade på skylten som det står Fishermans Wharf på och sedan började jag promenera mot The Golden Gate Bridge. Det var en väldigt fin promenad, tog dock en stund men fick en del fina bilder och fick gå på stranden :) Om jag hade vetat att jag skulle gå en lång promenad på eftermiddagen hade jag tagit en buss eller annat färdmedel. Kom fram till bron och köpte då lunch. Träffade två tjejer som var med på gruppresan, så det var lite komiskt :P

Vid 14.00 mötte jag upp min guide, har totalt glömt bort vad hon hette men hon var jättebra! Vi gick ut halvvägs på bron och hon berättade en massa saker. Vi gick sedan tillbaka och fortsatte vår tur mot stränderna på andra sidan bron. Det var väldigt fint och jag blev verkligen hur trött som helst, haha! Hade gått så mycket innan, men fick mycket bra träning :P Vid 18.00 var turen slut och jag fick hjälp med att hitta till bussen som skulle ta mig till hotellet.

När jag kom till hotellet så hämtade jag min resväska och sedan beställde jag en taxi som skulle ta mig till flygplatsen. Han körde hur fort som helst! När jag kom fram så hittade jag inte på min flight så jag fick gå fram till kvinnan vid incheckningen och fråga om hjälp. Hon sa att jag var på fel terminal och att jag skulle till nummer 3. Men det gick snabbt att gå dit som tur var :P

Jag var så himla trött så jag nästan började gråta. Ångrade så mycket att jag inte hade bokat flyg för morgonen därpå. Flygresan till Boston gick bra men jag kunde knappt sova någonting. Har väldigt svårt för att sova på flygplan. Kom fram till Boston vid 7.00 lokal tid och det var riktigt drygt att behöva gå ut i kylan och ta en buss till en annan terminal. Jag var så trött och jag längtade till att få komma till Albany samtidigt som jag ville tillbaka till varma Kalifornien. När jag kommer till den rätta terminalen så ser jag att mitt flyg till Albany var inställt så jag blir ombokad. Får vänta i några timmar innan jag fick gå på planet som skulle mot Philadelphia och därifrån flög jag till Albany.







Johanna

Kommentarer
• Mathilda

Fina bilder :)

2011-02-07 @ 21:11:48
URL: http://mathildaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback