Frappuccino x3

Idag var C hemma från skolan. Min värdmamma sa att hon hade krupp för hon hade vaknat på natten och hostat på det sättet som hon hade gjort gången innan. Hade planerat att hinna med en del saker idag men det får jag helt enkelt ta en annan dag. Lät henne titta på tv på morgonen så jag kunde fixa med lite saker under tiden. Efter lunch så tog hon en nap och medans hon sov så började jag att fixa i mitt rum. Har nu alla mina kläder i högar på byrån, skrivbordet har några högar med saker och sedan har jag lite på golvet. Jag kommer garanterat att få plats i resväskan, så det känns skönt :) Hade hoppats på att få ner min resväska från vinden idag men min värdpappa har inte kommit hem än. Så det får bli imorgon istället.

E hade shack efter skolan så jag och C hämtade upp honom i skolan vid 16.15. Innan det så åkte vi till Starbucks för att köpa frappuccinos. Har lovat att jag skulle bjuda de på det innan jag åker hem, så det fick bli idag :) De tyckte att det var jättegott!

Nu ska jag bara ta det lugnt och hålla tummarna för att C ska till skolan imorgon :P

Johanna

Kommentarer
• Au pair en timme från dig!

Hejsan!

Jag har följt din blogg väldigt länge och funderar just nu på vem som ska ta över som au pair hos din familj! Det är lite synd att vi aldrig har träffats, våra värdbarn är till och med lika gamla! ;P



Är du kompis med någon svensk?



Kram Amanda

2011-02-10 @ 02:36:56
• Johanna

Sv: Hej Amanda! En tysk tjej ska ta över efter mig. Sarah heter hon. Ja det var lite synd att vi inte har träffats. Jag hade två svenska tjejer här men de har redan avslutat sina år.



Ha det bra!

2011-02-10 @ 20:14:23
URL: http://johannaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback