16 Januari - Dag 2

Idag var jag på en Urban Adventures Tour i Los Angeles och det var hur underbart som helst. Efter den här turen kände jag att en dag ska jag bo här! Men samtidigt så vill jag bo i Sverige, så jag kom fram till att jag skaffar mig en lägenheten vid stranden i Los Angeles dit jag kan fly när det är som kallast hemma :P

Turen började med att jag träffade min ledare Steve. Det skulle vara jag och en till tjej men hon var försenad så vi började lite själva. Vi gick upp och ner på Walk of Fame där de ingjutna stjärnorna på trottoarerna finns. Såg Hollywoodskylten, dock från ett långt avstånd, men jag såg den väldigt bra i taxin påväg mot stan. För övrigt så körde taxichauffören helt vansinnigt fort.

Den andra tjejen, Silvia, kom och vi besökte då Roosevelt Hotel innan vi åkte mot Beverly Hills och Bel Air. Trodde att man skulle se mer av husen men nästan alla hade så höga staket eller häckar omkring huset så man såg knappt något :P Vi åkte mot The Farmers Market för att äta lunch och sedan gick vi längs The Grove. Vi åkte på Rodeo Drive där alla märkesbutiker ligger och vi besökte platsen där Marilyn Monroe är begravd. Vi var också inne i en butik där de säljer kläder från olika tv-serier, bland annat Ugly Betty, så det var lite kul ;)

Det bästa var nog när vi tog en cykeltur på Venice Beach upp mot Santa Monica. Det var då jag fick känslan av att jag älskar Kalifornien! Då förstod jag alla de som en gång flyttat hit och som inte vill lämna det. Har man en gång varit där vill man inte lämna stället.

Hade en helt underbar dag med Steve och Silvia. Det kommer att vara ett minne för livet :) Här kommer lite bilder.









Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback